skip to Main Content

کارهای قبل از اثاث کشی

اثاث کشی فرآیندی است که بسته به تعداد وسایل خود، باید مدتی پیش از تاریخ حمل بار برای آن آماده شوید؛ به عبارتی دیگر کارهای قبل از اثاث کشی از جمله بسته بندی وسایل و انتخاب باربری باید پیش از تاریخ تخلیه صورت بگیرد. همچنین اگر وقت کافی ندارید می توانید از خدمات بسته بندی بار کمک بگیرید.

در این بین جلوگیری از بروز بی نظمی، دسته بندی وسایل، اولویت بندی و مواردی از این دست از جمله دیگر کارهای قبل از اثاث کشی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

اولویت بندی اثاثیه منزل

یکی از مهمترین کارهای قبل از اثاث کشی منزل، اولیت بندی اثاثیه است. در این بین شما باید وسایلی که نمی خواهید را دور بیندازید، وسایلی که کمتر به آن نیاز دارید را در بسته هایی قرار دهید که به انباری برود و در نهایت وسایل مورد نیاز خود را نیز به نحوی مشخص کنید تا در مقصد به راحتی قابل دسترسی و چیدمان باشند.

چنین کاری علاوه بر سهولت چیدمان در مقصد، به شما کمک خواهد کرد تا اسباب کشی سبک تری نیز داشته باشید.

بسته بندی اتاق به اتاق

بسته بندی اتاق به اتاق

خارج کردن یکباره همه وسایل و آوردن آن ها به وسط خانه، باعث سردرگمی شدید و ایجاد اختلال در کارهای قبل از اثاث کشی خواهد شد؛ در این سردرگمی ممکن است برخی از وسایل ضروری را ناخواسته دور بیندازید و همچنین برخی از وسایل را نیز گم کنید. بنابراین اتاق به اتاق برای بسته بندی وسایل خود اقدام کنید.

تهیه ملزومات بسته بندی

دیگر نکته مهم در لیست کارهای قبل از اثاث کشی، تهیه ملزومات بسته بندی است. برخی از وسایل شما کارتن بسته بندی خود را دارند و کارتن برخی دیگر نیز به مرور زمان از بین رفته است.

یک ارزیابی از تعداد وسایل خود داشته باشید و برای آن ها کارتن تهیه کنید. کارتن موزی یکی از محبوب ترین ابزارهای اثاث کشی است زیرا مقاومت بسیار بالایی دارد در عین حال برخی استفاده از آن را به دلایل بهداشتی رد می کنند.

شما همچنین می توانید از کارتن های مخصوص اسباب کشی استفاده کنید. از نایلون حباب دار و ضربه گیر نیز غافل نشوید و در کنار آن چسب پهن نیز به مقدار کافی تهیه کنید.

تهیه ملزومات بسته بندی

مشخص کردن وسایل شکستنی

اثاث کشی می تواند به محلی برای نابودی وسایل شکستنی و ارزشمند بدل شود، اما با یک سری اقدامات به ظاهر پیش پا افتاده می توانید ریسک آسیب رسیدن به وسایل شکستنی را تا حد بالایی کاهش بدهید.

از جمله کارهای قبل از اثاث کشی، جدا سازی کارتن های حامل وسایل شکستنی است. این کارتن ها را در محلی مشخص کنار هم قرار بدهید و با یک ماژیک مشکی یا آبی و با خطی درشت روی آن ها بنویسید که شکستنی هستند.

وسایل ارزشمند و اطلاعات هویتی

اکثر ما ایرانی ها در خانه خود پول نقد، سکه و حتی ارز نگهداری می کنیم. یکی از مهم ترین کارهای قبل از اثاث کشی این است که چنین مواردی را جدا کرده، درون پاکتی مهر و موم شده و سپس کیفی امن قرار داده و نزد خود نگهدارید. به این وسایل اطلاعات هویتی خود شامل شناسنامه، پاسپورت و  قبوض مهم را نیز اضافه کنید. به هیچ عنوان این موارد را با اثاثیه راهی خاور یا ماشین اثاث کشی نکنید.

 مشخص کردن مقصد کارتن ها

یکی از دیگر کارهای قبل از اثاث کشی که به آن توجه نشده و شما را در مقصد و منزل جدید دچار سردرگمی می کند، مشخص نبودن کارتن ها است.

حتماً روی کارتن ها بنویسید که باید به کدام قسمت خانه یا محل جدید برده شوند تا در هنگام بازگشایی آن ها با مشکل روبرو نشوید. با این کار وقت کمتری از شما در هنگام چیدمان خانه جدید گرفته خواهد شد.

نظارت بر فرآیند اثاث کشی

 

نظارت بر فرآیند اثاث کشی

اگر به صورت خانوادگی زندگی می کنید، حتماً به هنگام حمل اثاث منزل مشهد یا هر شهر دیگری دو یا سه نفر بر فرآیند کار نظارت داشته باشید. اگر هم مجرد هستید از دوستان، آشنایان یا همسایگان خود کمک بگیرید.

هماهنگی این موارد یکی دیگر از کارهای قبل از اثاث کشی است. با این کار در هنگام اثاث کشی تسلط و خونسردی شما نیز بالاتر خواهد رفت و ریسک کار نیز بسیار کاهش پیدا می کند.

نکته پایانی

در این مطلب سعی شد درباره کارهای قبل از اثاث کشی صحبت شود. در کنار تمام این موارد، هماهنگی با یک باربری مطمئن اصل کار است. برای این منظور می توانید از خدمات سناباد بار استفاده کنید.

سنابادبار به عنوان بهترین باربری مشهد به شهرستان این افتخار را دارد که از مجوز خود را از نهادهای معتبر به دست آورده است. برای اطلاعات بیشتر از تعرفه حمل بار می توانید با ما تماس بگیرید.

5/5 - (3 امتیاز)
Back To Top