skip to Main Content

کرایه خاور از مشهد به تهران

کرایه خاور از مشهد به تهران یکی از بهترین گزینه ها برای حمل بار و اثاث بین این دو شهر بزرگ است. این حمل و نقل با خاورهای روباز، مسقف و اتاقدار و خاور های بغل بازشو انجام می شود.

قیمت کرایه خاور از مشهد به تهران یا حتی برای باربری از مشهد به بندرعباس و دیگر مسافت های کوتاه و بلند بر اساس نوع خاور مورد استفاده، حجم بار و همچنین تعداد کارگران همراه یا مورد نیاز در مقصد مشخص می شود .

نگاهی به پیشینه نام خاور

پیش از پرداختن به موضوع کرایه خاور از مشهد به تهران بد نیست به خواستگاه نام این وسیله حمل و نقل نگاهی داشته باشیم. خاور یک مدل از کامیون های مرسدس بنز است و نام شرکتی آن مرسدس بنز LP680 و از محصولات سری LP مرسدس بنز (Mercedes-Benz LP series) بوده که در ایران با نام خاور به فروش رسیده است.

البته خاورهای موجود در ایران تنها به نوع LP680 محدود نمی شود و در این میان انواع خاور از حمله خاور لبه دار، مینی خاور، خاور کانکسی و… وجود دارد که همگی برپایه مدل مرسدس بنز ال پی 680 هستند.

انواع خاور

انواع خاور

همانطور که گفته شد کرایه خاور از مشهد به تهران به نوع خاور بستگی دارد؛ خاورها به سه مدل مسقف، روباز و بغل بازشو تقسیم می شوند که هر کدام از آن ها برای حمل نوع خاصی از بار و کالا مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه مختصر نگاهی به انواع خاور خواهیم داشت.

خاور مسقف

به منظور کرایه خاور از مشهد به تهران جهت حمل و نقل اثاث منزل و بار، خاور مسقف بهترین گزینه است. این خاور هم درون شهر و هم بین شهری استفاده می شود. خاور مسقف به دلیل سرپوشیدگی توانایی محافظت مطلوبی از اثاثیه در برابر خطراتی همچون آبخوردگی و بارش های جوی دارد.

برای حمل بار بین شهری بهترین گزینه استفاده از کرایه خاور نوع مسقف است. همانطور که اشاره شد این نوع خاور می توانید از اثاثیه منزل در برابر فشار باد، آب خوردگی، سرقت، برخورد اشیا خارجی و مواردی از این دست محافظت کند.

عوامل موثر بر نرخ خاور

خاور بغل بازشو و روباز

کرایه خاور از مشهد به تهران برای نوع بغل باز شو با توجه به شرایطی صورت می گیرد که در بارگیری یا تخلیه نیاز به استفاده از لیفتراک باشد. همچنین خاورهای روباز نیز برای حمل و نقل انواع کالا و بارهای غیر حساس نسبت به عوامل بیرونی استفاده می شود که البته می توان روی آن را با پارچه‌ای پوشاند.

عوامل موثر بر نرخ خاور

از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر کرایه خاور از مشهد به تهران می توان به سوخت، قیمت لوازم یدکی و همچنین شرایط آب و هوایی اشاره کرد. در این بین نقش سوخت از همه بالاتر بوده و سپس قیمت لوازم یدکی مطرح است که این مورد دوم بر خلاف قیمت سوخت در سالیان اخیر نوسان زیادی را تجربه کرده است.

در کنار سوخت و قیمت لوازم یدکی، شرایط جوی، سختی مسیر و همچنین آماده بودن یا نبودن محل تخلیه و بارگیری بر نرخ کرایه خاور از مشهد به تهران تاثیرگذار خواهد بود.

حمل و نقل بارهای سنگین

حمل و نقل بارهای سنگین

برای جا به جایی بارهای سنگین بین شهری کرایه خاور از مشهد به تهران گزینه ای منطقی به نظر می رسد. البته این وسیله معمولاً برای حمل بارهای سنگین یا اسباب کشی درون شهری نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

اهمیت خاور در این جا به جایی ها از این رو است که باید شرایط حفظ ایمنی کالا را در نظر گرفت زیرا در طول مسیر احتمال بارندگی، طوفان و خطراتی از جمله سرقت وجود دارد و خاور کالای شما را از گزند این حوادث در امان نگه می دارد.

بارنامه و بیمه نامه

گاهی اوقات ارزش محموله برای صاحب بار بسیار اهمیت دارد، برای این منظور بیمه نامه محموله تعریف شده است. در این بیمه نامه ها، بسته به اقدامات حفاظتی به کار گرفته شده در ماشین باربری و همچنین نوع و حجم بار نرخ هایی تعیین می شود.

بارنامه از دیگر عوامل مهم در حمل بار بین شهرستان ها است. این پارامتر بر حسب نوع، ارزش، حجم و وسیله حمل بار تعیین می شود. به طور کلی می توانید با مروری بر تعرفه حمل بار از مبدا مشهد محاسبه بهتری در مورد بارنامه و بیمه نامه داشته باشید.

نکته پایانی

در این مطلب سعی شد در مورد کرایه خاور از مشهد به تهران صحبت شود. چنانچه قصد جا به جایی بار از مبدا مشهد به سایر شهرستان ها را دارید، می توانید با سناباد بار تماس بگیرید.

سنابادبار با دارا بودن مجوز از نهادهای معتبر و نزدیک به چهار دهه فعالیت در زمینه حمل و نقل آماده ارائه خدمت به شماست.

5/5 - (1 امتیاز)
Back To Top