skip to Main Content

اتحادیه حمل اثاثیه منزل مشهد

اتحادیه ها طیف گسترده ای از گروه های ذی‌نفع در راستای خدمتی خاص به شمار می روند و گستره جغرافیایی آن ها متفاوت است. اتحادیه حمل اثاثیه منزل مشهد نیز بر اساس همین اصل، طیف گسترده ای از شرکت های حمل و نقل و سایر مشاغل مرتبط با آن را در خود جای داده است.

احتمالاً شما هم به هنگام درخواست حمل اثاثیه و کارگر، نام اتحادیه حمل اثاثیه منزل مشهد را شنیده باشید. این نهاد که به نام اتحادیه باربری مشهد نیز شناخته می شود. درواقع اتحادیه شرکت‌های اتوبارشهر مقدس مشهد است و طیف گسترده‌ای از شرکت‌های حمل‌ونقل و سایر مشاغل متحد صنعت حمل‌ونقل در مشهد را تشکیل می‌دهد.

خدمات اتحادیه حمل اثاثیه منزل مشهد

این اتحادیه به امور مختلفی می‌پردازد، از تعیین دستور العمل تا تعیین قیمت اسباب کشی در مشهد؛ برخی از این موارد را در زیر مشاهده می کنید:

  • تعیین دستورالعمل‌های جدید و قوانین مرتبط به باربری در مشهد
  • نظارت بر کلیه فعالیت‌ها و سیاست‌ها
  • رعایت مسائل ایمنی شرکت‌های اتوبار مشهد
  • رعایت استانداردهای آموزش حمل‌ونقل جاده‌ای با قوانین بین‌المللی
  • حفظ حقوق و تأمین منافع اعضای اتحادیه باربری
  • تعیین نرخ و تعرفه‌های رسمی حمل بار
  • ارتقاء منافع حمل‌ونقل

خدمات اتحادیه حمل اثاثیه منزل مشهد

کاربرد اتحادیه باربری مشهد

معمولاً تماس با اتحادیه حمل اثاثیه منزل مشهد زمانی صورتی میگیرد که مشتری ضرر کرده یا از پاسخگویی شرکت باربری ناراضی باشد است. به عنوان اگر در جا به جایی، وسیله ای در جابه جایی آسیب دیده و کارگر مسئولیت آن را قبول نکند فرد با شرکت باربری تماس می گیرد و در صورت عدم تقبل ضرر با اتحادیه حمل اثاثیه منزل مشهد تماس می گیرد.

اتحادیه حمل اثاثیه مشهد و رسیدگی به شکایات و خسارات

جابه‌جایی یا حمل و نقل هرگونه اثاثیه بسیار حساس و شکننده از جمله شیشه، آئینه و تلویزیون بدون ضربه گیر اورجینال و کارتن تلویزیون و ضربه‌گیر کاملاً بر عهده شخص مشتری است و او می‌بایست مسئولیت آن را پذیرفته تا نیروهای ارسالی به همراه سرویس مسئولیتی و وظایف شرکت باربری در قبال آن نداشته باشند.

با این حال اگر وسایل به درستی بسته بندی شده باشند ولی در اثر بی احتیاطی کارگر یا راننده به آن ها آسیبی برسد، اینجاست که مشتری می تواند از اتحادیه حمل اثاثیه منزل مشهد کمک بگیرد و شکایت خود را به این نهاد اعلام کند.

اتحادیه حمل اثاثیه مشهد و رسیدگی به شکایات و خسارات

تعیین نرخ حمل توسط اتحادیه حمل بار مشهد

قیمت و تعرفه های پایه اتحادیه حمل اثاثیه منزل مشهد برای تمام شرکت های عضو یکسان است و حتی برخی از شرکت هایی که عضو این اتحادیه نیستند نیز از تعرفه ها و قوانین این مجموعه تبعیت می کنند.

قیمت های اتحادیه بر پایه خدماتی همچون  نرخ استفاده از انواع خودروهای حمل بار (خاور، وانت بار، کامیون و …)، تعرفه حمل بار در مشهد و بیرون از آن بر اساس مسافت (کیلومتر) و دستمزد کارگر، هزینه سوخت و مواردی از این دست محاسبه و معمولاً به صورت سالانه اعلام می شود.

برگه فاکتور حمل اثاثیه منزل

حالا که به نقش اتحادیه حمل اثاثیه منزل مشهد در تعیین نرخ اشاره شد، بد نیست به موردی به اسم برگه فاکتور باربری نیز اشاره کنیم.

این برگه بعد از اتمام کار باید با امضاء شخص مشتری مبنی بر رضایت از نیروهای سرویس ارسالی امضاء شده و به راننده سرویس ارسالی تحویل داده شود و باید در آرشیو اتوبار و باربری نگهداری شود تا در صورت نیاز به ارائه به اتحادیه باربری یا سازمان‌های ذیربط دیگر، ارائه گردد.

این نکته را هم در نظر بگیرید که در پایان فرآیند باربری راننده و نیروهای کار وظیفه دارند تا کف ماشین باربری را به مشتری نشان دهند و او را از خالی بودن بار و اتمام کار مطلع کنند؛ همچنین گرفتن هرگونه مبلغ اضافی تحت عنوان‌های مختلف کاملاً غیر قانونی است، مگر اینکه مشتری 100 درصد راضی باشد.

تعیین نرخ حمل توسط اتحادیه حمل بار مشهد

هزینه حمل جداگانه اثاثیه سنگین

یکی دیگر از مواردی که لازم است اینجا به آن بپردازیم، هزینه های جداگانه ای است که برای حمل اثاثیه سنگین گرفته می شود و ممکن است مشتریان با تصور اینکه از آن ها هزینه غیرمنصفانه گرفته اند، به اتحادیه حمل اثاثیه منزل مشهد شکایت کنند.

در این باره در نظر داشته باشید که هزینه جابه‌جایی هرگونه اثاثیه سنگین و حساس و همچنین پیاده‌روی کارگران بیشتر از 15 متر اجرت جداگانه خواهد داشت.

برخی از قوانین رایج در اتحادیه های باربری

دست آخر اینکه فرقی نمی کند شما در صدد انجام کارهای قبل از اثاث کشی هستید یا اثاث کشی را انجام داده و در مورد برخی از موارد شک دارید، برای شما برخی از قوانین رایج در اتحادیه ها از جمله اتجادیه حمل اثاثیه منزل مشهد در زیر آمده است:

  • اگر سرویس به دست مشتری برسد و مشتری به هر دلیلی آن را کنسل کند، باید نیمی از هزینه خودرو به راننده پرداخت شود. مگر اینکه مشتری پیش از ارسال ماشین به باربری کنسلی را اطلاع دهد.
  • برای جابه‌جایی وسایل و لوازم بالای 80 یا 100 کیلوگرم، حجیم، حساس و بزرگ می‌بایست از دو یا سه نفر نیروی کار استفاده شود.
  • درصورتی‌که در طول مسیر حمل بار در مشهد، هر یک از وسایل کوچک‌ترین آسیبی ببینند، در آن صورت شرکت ارائه‌دهنده خدمات حمل بار مسئول است و باید به مشتری خسارت پرداخت گردد.
  • هزینه حمل و جابه‌جایی بارهای غیر استاندارد و سنگین و… خارج از هزینه سرویس درخواست شده بوده و شامل دریافت اجرت جداگانه خواهد بود.

نکته پایانی

در این نوشته سعی کردیم به مضوع اتحادیه حمل اثاثیه منزل مشهد بپردازیم. همانطور که اشاره شد، این اتحادیه وظایف گوناگونی از تنظیم روابط مشتری و اتوبار تا تعیین نرخ و رسیدگی به شکایات را برعهده دارد.

شما می توانید برای دریافت بهترین خدمات حمل اثاث درون مشهد و بین این شهر و شهرها و استان های دیگر از خدمات سناباد بار استفاده کنید. سنابادبار افتخار خدمت رسانی بیش از 40 سال را در کارنامه خود دارد. این شرکت همچنین عضوی از اتحادیه حمل اثاثیه است.

5/5 - (2 امتیاز)
Back To Top